Produkty
Solidne haki holownicze. U nas znajdziesz tylko takie!
Przez
Hak holowniczy z definicji to zaczep, który wykorzystywany jest w celu podczepiania przyczep, montażu platform bazowych, bagażników rowerowych, lawet. Przykłady wykorzystania haka można mnożyć. Posiadanie haka zdecydowanie zwiększa użyteczność naszego samochodu.
Choć jego budowa nie jest zbyt skomplikowana, to już jego skonstruowanie i wyprodukowanie w taki sposób, aby był to produkt, na którym można polegać i był bezpieczny, wymaga wiedzy i doświadczenia po stronie producentów. W swojej ofercie posiadamy ponad 1000 referencji haków holowniczych. Dzięki naszej wyszukiwarce bez problemu możesz się w niego zaopatrzyć. Sprawdź naszą ofertę na adamot.pl
Części składowe zestawu haka holowniczego to: korpus, wsporniki po obu stronach, tabliczka znamionowa, śruby mocujące, uchwyt dla gniazda elektrycznego i jakże ważny element, czyli kula.
Korpus haka to jego trzon, jest to stalowa rura w formie kwadratu lub prostokąta. Belka taka może być prosta lub wygięta i niekoniecznie symetryczna. W zależności od typu może mieć długość od kilkudziesięciu centymetrów do ponad jednego metra. Do korpusu haka, po jego obu stronach, przyspawane są wsporniki i to za ich pomocą montujemy hak do samochodu. W zależności od producenta i referencji haka, posiadają różną wielkość i różny kształt, najczęściej wykonane z ciętej blachy lub kątowników.
Uchwyt na gniazdo elektryczne przykręcany jest do uchwytu kuli lub też bezpośrednio do belki mocującej hak. To tutaj umiejscawiamy wiązkę elektryczną, która choć nie należy do zestawu haka holowniczego, jest niezbędna do przeprowadzenia badania technicznego haka. Wiązka pozwala nam holować w pełni bezpiecznie i zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Łączy układ elektryczny pojazdu z układem holowanej przez nas przyczepy czy bagażnika rowerowego. Jest odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie oświetlenia naszych pojazdów. Wiązki dzielą się na uniwersalne i dedykowane, 7 i 13 pinowe oraz na takie z modułem lub bez. Szczegółowe informacje o wiązkach możecie znaleźć we wpisie dedykowanym tylko im.
Kula. To ze względu na jej charakter dzielimy haki holownicze. Może być mocowana na śrubach, odkręcana lub automatyczna, wypinana pionowo lub poziomo. Zwykła, przykręcana „na stałe”, może być połączona z korpusem od boku, od spodu lub od przodu za pomocą dwóch albo czterech śrub. Kula automatycznie wypinana jest dodatkowo zabezpieczona kluczykiem. Przy kulach wypinanych pionowo, jej gniazdo po wypięciu staje się niewidoczne. Natomiast przy tych wypinanych poziomo pozostaje ono na wierzchu. Gniazda kul automatycznych posiadają zaślepki zabezpieczające. Więcej o kulach znajdziesz tutaj.
Następna na celowniku, tabliczka znamionowa, która umieszczona jest obok gniazda na wiązkę elektryczną. To na niej znajdują się wszystkie niezbędne informacje potrzebne do zarejestrowania naszego haka. Najważniejszą z nich jest europejska homologacja (e20/E20, gdzie podana wartość liczbowa odpowiada konkretnemu krajowi, w którym hak został wyprodukowany). Tabliczki renomowanych producentów haków są odporne na warunki atmosferyczne.
Elementy niezbędne do montażu haka zawierają również zestaw śrub, nakrętek i podkładek, instrukcję oraz nakładkę osłaniającą kulę. Jeśli decydujesz się na zakup haka holowniczego z wypinaną automatycznie kulą w skład zestawu wchodzić będzie też zawleczka zabezpieczająca, zaślepka gniazda elektrycznego oraz dwa kluczyki.
Na koniec istotna informacja, uciąg haka. Nie jest on zależny od samego haka holowniczego, a od naszego samochodu i od wartości DMC czyli dopuszczalnej masy całkowitej ciągnionej przyczepy. Wartość ta podana jest przez producenta pojazdu i umieszczona w dowodzie rejestracyjnym.
Związany z firmą od jej założenia. Przeszedł przez wszystkie działy, od biura obsługi klienta przez dział reklamy aż do magazynu, czyli serca naszej firmy. Praca w ciągłym ruchu sprawia mu najwięcej satysfakcji, dlatego w magazynie czuje się jak ryba w wodzie. W wolnym czasie pasjonat jednośladów, tych nienapędzanych mechanicznie.