Produkty
Zestawy hamulcowe. Zahamuj na czas!
Przez
Niesprawne tarcze i klocki hamulcowe mają wydłużoną drogę hamowania, co negatywnie wpływa na bezpieczeństwo nasze jak i pozostałych użytkowników ruchu drogowego. Chcąc zachować poprawność drogi hamowania i utrzymać jej skuteczność należy wymienić części układu hamulcowego w momencie jego zniszczenia lub zużycia. To powinny być oczywiste oczywistości dla każdego zmotoryzowanego.
Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych układów w samochodzie. Składa się elementów, które na celu mają zatrzymanie pojazdu będącego w ruchu. Klocki i tarcze, to te części ulegają najszybszemu zużyciu i najczęstszym wymianom. Hamowanie to nic innego jak tarcie klocka, a dokładnie jego okładziny o tarczę hamulca. Zwykle to ten drażniący, piszczący odgłos jest oznaką, że pora na wymianę. Co powoduje ten odgłos? Właśnie tarcie, które wytwarza duże ilości ciepła bo aż do 1000 stopni Celsjusza, kiedy okładzina cierna na klockach zużyła się i żeliwne elementy zaczynają o siebie ocierać. Głośne hamulce mogą być spowodowane zniszczeniami w obrębie tarcz.
Producenci zestawów hamulcowych starają się udoskonalać swoje produkty pod względem jakości i wytrzymałości. Jazda samochodem powinna być komfortowa, ale przede wszystkim bezpieczna.
I właśnie o bezpieczeństwo na drodze od ponad 50 lat dba firma Steinhof, która jest producentem klocków, zacisków i tarcz hamulcowych. Ich klocki powstają z bezazbestowych mieszanin waty stalowej, opiłków metalu i minerałów. Surowce użyte w produkcji pochodzą od sprawdzonych dostawców, którzy spełniają surowe normy technologiczne zapewniając swoim produktom skuteczność i niezawodność.
Jak na klocki przystało, te sygnowane marką Steinhof posiadają homologację ECE R-90, która sprawdza skuteczność hamowania w różnych temperaturach i przy różnych prędkościach. Zestawy i części zamienne układu hamulcowego firmy Steinhof dostępne w naszej ofercie charakteryzują się wysokim współczynnikiem tarcia już od niskich temperatur. Nie wymagają dogrzewania, ich żywotność jest więcej niż akceptowalna, dają bardzo dobre wyczucie pedału, odporne na fading, czyli na brak skuteczności hamowania przy nagrzanych hamulcach. A to wszystko dzięki zastosowaniu odpowiedniego rodzaju mieszanki ciernej, sposobu utwardzania i obróbki cieplnej. Eliminują hałas i wibracje, dzięki stosowaniu nakładek antywibracyjnych (SHIM) i lakierów anty-piskowych.
Oferta tarcz hamulcowych w naszym sklepie internetowym obejmuje ponad 500 referencji. Uzyskiwana przez Steinhof twardość powierzchni roboczych tarcz zawiera się w przedziale 170 – 240 HB. Zapewnia to wysoką trwałość i jednocześnie prawidłową współpracę klocek-tarcza. Gotowe tarcze hamulcowe są zabezpieczone antykorozyjnie, a dzięki statycznemu i dynamicznemu wyważaniu praca z nimi nie wiąże się z nieprzyjemnymi wibracjami. Oprócz standardowych tarcz możemy rozróżnić jeszcze tarcze wentylowane, to dwuwarstwowe tarcze połączone ze sobą za pomocą żeberek, które gwarantują szybsze odprowadzenie ciepła i wentylację. Nacinane to tarcze hamulców, które posiadają na swojej powierzchni płytkie rowki odpowiedzialne za odprowadzanie wody i pyłu z klocków. Natomiast tarcze nawiercane z otworami wykonanymi równolegle do osi obrotu koła, odprowadzają wodę, pył i gazy, szybko stygną dzięki tej właściwości idealnie sprawdzają się przy intensywnej eksploatacji hamulców.
Obecnie kształtów i rodzajów klocków hamulcowych jest więcej niż modeli samochodów. Różnią się twardością, składem mieszanki, kształtem i innymi parametrami. Każda z renomowanych firm posiada model klocków odpowiedni do danego pojazdu. Przy wymianie tarcz hamulcowych powinniśmy kierować się podobnymi zasadami jak w przypadku opon. Mowa tu o montowaniu dwóch identycznych tarcz na jednej osi. Oznacza to, że w przypadku uszkodzenia jednej z nich wskazana jest wymiana obu znajdujących się na danej osi. Ma to za zadanie zapewnić odpowiednią siłę hamowania na każdym z kół. Ta sama zasada dotyczy wymiany klocków hamulcowych.
Dlaczego wymiana części hamulcowych na obu osiach jednocześnie jest tak ważna? Otóż są samochody, które do zahamowania od prędkości 100 km/h potrzebują 37 m. Są też takie, które potrzebują na to kilku czy nawet kilkunastu metrów więcej. Ważne jest to, aby dla każdego samochodu podczas zmniejszania prędkości suma sił hamowania po lewej stronie osi była równa sile po prawej stronie. Niesprawne hamulce i różnice wynikające z nierównych sił hamowania powodują powstanie momentu obrotowego, który mimo kół ustawionych na wprost będzie powodował tzw. „ściąganie” samochodu na jedną ze stron.
To, czy zahamujemy na czas zależy od kilku czynników, jednym z nich są nasze umiejętności. Kolejnym jest sprawność techniczna naszego pojazdu i jakość montowanych części. Prawidłowe eksploatowanie samochodu i hamulców to podstawa bezpiecznego poruszania się po drogach. Zadbajmy o to.
Absolwentka filologii romańskiej, swoją wiedzę w zakresie haków i bagażników przekazuje naszym francuskojęzycznym klientom. Zawsze cierpliwa i uśmiechnięta. Prywatnie pasjonatka tenisa ziemnego i biegania - wspólnie z koleżanką po fachu, Joanną, często bierze udział w zorganizowanych biegach.