Porady
Klocki i hak dla pioniera wśród SUVów, Lexusa RX 300
Przez
Historia samochodów typu SUV sięga roku 1935. Suburban Carryall, bo tak nazywał się pierwszy model samochodu tego typu, został wyprodukowany przez Chevroleta w Stanach Zjednoczonych. Zapoczątkował on globalny boom. Był to model, który został pozytywnie przyjęty od samego początku. Dzięki jego niesłabnącej popularności Chevrolet produkuje Suburbana po dzień dzisiejszy, obecnie 9 generacja modelu. Lepiej znaną „pierwszą” terenówką premium był Jeep Wagonner z 1962 roku. To posiadanie klimatyzacji i możliwości programowania radioodbiornika stanowiło o jego „luksusowości”. W Europie szlaki dla SUVów przecierał Range Rover, od 1970 roku, który okazał się rynkowym sukcesem.
Niespełna 20 lat temu, w odpowiedzi na pierwszego SUVa od Mercedesa, którym była M Klasa W 163, powstał Lexus RX 300 wyprodukowany przez Toyotę. Jego nazwa RX 300 to skrót od „R – Radiant i X – Crossover”, gdzie słowo „radiant” z języka angielskiego oznacza coś promiennego, światłego. Model ten cieszył się ogromną popularnością od początku produkcji. Początkowo sprzedawany na rynku japońskim jako Toyota Harrier, bazował na koncepcie „Sport Luxury Vehicle”. Spokrewniony technologicznie z nieco mniejszą Toyotą RAV4, która była pierwszym kompaktowym SUVEm. Lexus RX 300 zbudowany był na wzmocnionej, podniesionej i nieco zmodyfikowanej płycie podłogowej Toyoty Camry. Kolejne generacje Lexusa RX to już zupełnie odrębne konstrukcje. Lexus RX okazał się najpopularniejszym modelem w historii marki.
Takim legendarnym SUVem podjechał na nasz parking Pan Mariusz. Lexus RX 300 naszego Klienta nie jest już pierwszej młodości, jednak utrzymany jest w bardzo dobrym stanie i wciąż nosi znamiona auta luksusowego. Kilkustopniowa regulacja foteli, jasna, skórzana tapicerka, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, automatyczna klimatyzacja, dużo przestrzeni dla kierowcy i pozostałych pasażerów. Bardzo wygodny, elegancki i cichy, tak w środku jak i z zewnątrz. To atuty, które można dostrzec na pierwszy rzut oka. Te mniej widoczne to automatyczna skrzynia, która płynnie zmienia biegi, ośmiogłośnikowy system audio od firmy Pioneer, system nawigacji satelitarnej, stały napęd na 4 koła. Pod maską 201 KM i 3 litrowy, 6-cylindrowy benzynowy silnik. Jego właściciel zapytany o spalanie szczerze przyznaje, że jest dość wysokie, ale wiedział na co się decydował. Wysoki komfort jazdy i bezpieczeństwo jakie zapewnia mu jego samochód wynagradza mu wydatki na paliwo.
To, co przywiodło Pana Mariusza do nas to odbiór zamówionego wcześniej haka holowniczego oraz zestawu klocków samochodowych. To nie jest jego pierwsza przygoda z częściami hamulcowymi firmy Steinhof. Nasz Klient od kilkunastu lat zaopatruje się w produkty tego producenta. Ich niskie zużycie podczas eksploatacji, brak potrzeby długiego docierania czy brak wibracji i uporczywego piszczenia to według niego największe zalety tych klocków hamulcowych. Przekonał go też bardzo dobry stosunek ceny do jakości oraz pozytywne opinie mechaników. Klocki hamulcowe są wytrzymałe i skutecznie hamują w każdych warunkach pogodowych. To przecież jest najważniejsze. Dla Lexusa RX 300 4WD 2001-2003 dobraliśmy klocki Steinhof SM 853.
Jeśli chodzi o hak holowniczy, do Lexusa RX 300 z 2003 roku, sprzed liftingu, z jedną rurą wydechową, tutaj dopasowaliśmy produkt firmy Steinhof L-161. Haki holownicze tej firmy to solidne i wytrzymałe konstrukcje, co potwierdzone jest homologacją i certyfikatami. Hak ten posiada przykręcaną dwoma śrubami kulę, co uważane jest za bardzo trwały i gwarantujący bezpieczeństwo sposób montażu.
Teraz pozostaje tylko wizyta w serwisie, wymiana klocków hamulcowych i montaż haka holowniczego. Życzymy bezpiecznej jazdy.
W ADAMOT sp. z o.o. wspiera pracę działu marketingu. Buduje relacje z klientami przy pomocy portali społecznościowych. Dba o jakość naszych tekstów, pod względem merytorycznym i językowym. Pasjonatka fotografii, dzięki niej fotorelacje z wydarzeń są takie interesujące.