Porady
Hak holowniczy i platforma rowerowa dla Rextona W
Przez
SsangYong Rexton to SUV, który nie należy do grona „grzecznych” samochodów. Zbudowany na ramie, wpisuje się w model aut do jazdy po ciężkim i trudnym terenie. Jest jednym z ostatnich SUVów budowanych w ten tradycyjny dla offroadowych klasyków sposób. Zrewolucjonizował segment pojazdów terenowo-rekreacyjnych. Na naszym rodzimym rynku zadebiutował w 2004 roku, i od początku charakteryzował się bardzo komfortowym i luksusowym wnętrzem. Flagowy model SsangYonga. Został stworzony przy współpracy z Mercedesem, bazując na M Klasie niemieckiego giganta. Od 2010 roku za jego wygląd zewnętrzny odpowiada włoskie studio Italdesign Giorgetto Giuagiaro. Dzięki europejskim wpływom zyskał świeżość, nie tracąc na agresywności. Ciężki, ważący ponad 2 tony, estetycznie wyglądający, wyróżniający się na drodze olbrzym. Najnowsza wersja to Rexton W dostępna w Polsce od końca 2013 roku.
Niszowa koreańska marka zawitała w nasze progi i wzbudziła ogromne zainteresowanie. Było to duże zaskoczenie dla pracowników naszej firmy, którzy nie mieli wcześniej styczności z SsangYongiem. Jak się okazało, właściciel przyjechał odebrać zakupione w naszym sklepie internetowym akcesoria, hak holowniczy z kulą wypinaną automatycznie oraz platformę do przewozu rowerów. Korzystając z okazji postanowiliśmy dowiedzieć się czegoś więcej na temat użytkowania Rextona oraz pokazać Wam jak Peruzzo Parma do przewozu dwóch rowerów prezentuje się na haku holowniczym tego przestronnego SUVa.
Skąd w ogóle pomysł na zakup SsangYonga?
Zanim zdecydowałem się na Rextona nigdy wcześniej o nim nie słyszałem. Tak naprawdę wybierałem między Mitsubishi Pajero a starszą generacją Toyoty Land Cruiser. Jeden z moich kolegów z klubu off roadowego, do którego należę, kiedyś wspomniał o tej koreańskiej produkcji. Jej słaba popularność wcale mnie nie zraziła. Wręcz przeciwnie. Jak się okazało, w swoim segmencie stanowił całkiem niezłą konkurencję. Bardzo duża przestrzeń dla kierowcy, pasażerów jak i ładunkowa, dobre wyciszenie wnętrza przeważyły na jego korzyść. To była szybka decyzja. I bardzo udana.
Rozumiem, że jest Pan zadowolony z zakupu?
Tak, jak najbardziej. Rexton spełnia wszystkie moje wymagania. I przerósł niektóre oczekiwania. Jest ginącym przedstawicielem gatunku samochodów na ramie. Rexton posiada napęd 4×4 z reduktorem, co znacznie podnosi jego zdolności terenowe. Kąty zejścia i natarcia również są imponujące. Wrażenie robi także bardzo duży prześwit.Posiadając wszystkie te cechy prawdziwego terenowca SsangYong jednocześnie bardzo dobrze radzi sobie w zwykłych codziennych warunkach czyli w jeździe po utwardzonych drogach. Automatyczna skrzynia biegów i bogate wyposażenie sprawiają, że czas spędzony w nim jest czystą przyjemnością.
Co ewentualnie zmieniłby Pan w swoim samochodzie?
Szczerze powiedziawszy to nic. Oczywiście niektórzy powiedzą, że spalanie jest wysokie i to może być minusem. Przy 2 tonowym samochodzie z kultowym stałym napędem na 4 koła nie może być mowy o niskim spalaniu. Byłem na to przygotowany, dlatego nie stanowi to dla mnie ani problemu ani zaskoczenia.
Hak holowniczy Steinhof S-467, w który zaopatrzył się właściciel Rextona posiada automatycznie wypinaną kulę z systemem ACS. Jej montaż i demontaż odbywają się bez użycia dodatkowych narzędzi. Ciężki, masywny hak ważący ponad 22 kg idealnie pasuje do SsangYonga. Olbrzym dla olbrzyma. Wypinana w systemie pionowym kula, zabezpieczona kluczykiem, z maksymalnym pionowym obciążeniem 140 kg, daje pewność podczas ciągnięcia przyczepy ważącej nawet 3500 kg.
Wiązka elektryczna Erich Jaeger nr katalogowy 748246, na jaką postawił Pan Emil to wiązka dedykowana niemieckiego producenta. Łatwość montażu, dokładna obrazkowa instrukcja obsługi i idealne dopasowanie do konkretnego modelu samochodu dają gwarancję zadowolenia.
Wybór bagażnika rowerowego padł na Peruzzo Parma 2. Montowany na kuli haka holowniczego, służący do przewozu dwóch rowerów. Jego ładowność to 60 kg. Jest długi na 107 cm i szeroki na 55, waży 13 kg. Bagażnik jest zabezpieczony przed kradzieżą, istnieje również opcja zamknięcia roweru w uchwycie. Jest to platforma, którą po umieszczeniu na kuli haka możemy odchylić, uzyskując pełny dostęp do bagażnika naszego samochodu. Bez względu na to, czy mamy już zamontowane na niej rowery czy nie. Jest dopasowana do większości jednośladów z hamulcami tarczowymi i ramami o średnicy 22-80 mm. Koła mocowane w profilowanych podstawkach, oddzielnych dla każdego roweru, przypinane paskami, dzięki czemu nie obijają się o siebie w czasie transportu.
Platforma jest składana, dzięki czemu nie zajmuje dużo miejsca a jej transport nie stanowi problemu. Mocowanie jest łatwe i szybkie, pasujące do wszystkich haków holowniczych. Zintegrowana tablica oświetleniowa wraz z miejscem na tablicę rejestracyjną spełnia wymogi formalne i zapewnia bezpieczeństwo. Wtyczka zasilająca 13 PIN, z adapterem do przełączenia z 7 na 13 PIN w komplecie. Nowoczesny design i bardzo dobry stosunek jakości do ceny to kolejne atuty przemawiające za tym bagażnikiem.
Jak widać platforma https://adamot.pl/bagaznik-rowerowy-peruzzo-parma-2-rowery-56.html prezentuje się bardzo okazale na samochodzie Pana Emila. Na pewno będzie on bardzo zadowolony z wyboru. Życzymy szerokiej drogi i mocnych wrażeń w terenie, na czterech jak i dwóch kołach.
Łatwość montażu
nie odkryto wad
Źeński pierwiastek w dziale IT i Bezpieczeństwa Informacji. Odpowiedzialna za zamówienia, o belkach dachowych i bagażnikach samochodowych wie wszystko. Wspiera pracę naszego biura obsługi klienta. Prywatnie pasjonatka piłki nożnej, nikt nie wie tyle o lidze angielskiej co ona.